حكومت اسلامى دو وظيفه دارد: يكى تربيت انسان بر آن مبناى فكرى و تنظيم رويكردها و احساسهايش بر اساس آن؛ و ديگرى كنترل كردن وى از بيرون و بازگرداندنش به همان مبنا، آنگاه كه وى در عمل از آن انحراف يابد. ازاينرو، بينش سياسى اسلام تنها شامل بخش ظاهرى زندگى اجتماعى نيست؛ بلكه نوعى بينش سياسى عميق است كه به نگاهى فراگير و كامل درباره زندگى، هستى، اجتماع، سياست، اقتصاد و اخلاق بازمىگردد. اين نگاه فراگير، همان بينش كامل اسلامى است.
بینش کامل اسلامی
حكومت اسلامى دو وظيفه دارد: يكى تربيت انسان بر آن مبناى فكرى و تنظيم رويكردها و احساسهايش بر اساس آن؛ و ديگرى كنترل كردن وى از بيرون و بازگرداندنش به همان مبنا، آنگاه كه وى در عمل از آن انحراف يابد. ازاينرو، بينش سياسى اسلام تنها شامل بخش ظاهرى زندگى اجتماعى نيست؛ بلكه نوعى بينش سياسى عميق است كه به نگاهى فراگير و كامل درباره زندگى، هستى، اجتماع، سياست، اقتصاد و اخلاق بازمىگردد. اين نگاه فراگير، همان بينش كامل اسلامى است.
📚 فلسفه ما، ص۶۴.
دستهبندی مقالهها
آخرین مطالب
پروژه شهید صدر در نوسازی منطق عقلی
کتاب «الأسس المنطقیة للاستقراء» به جمع بزرگداشتهای جهانی یونسکو پیوست
دومین همایش بینالمللی روش شهید صدر و اثر آن در حرکت فکری و جهادی
کتاب حلقات، محور تدریس خارج اصول آیتالله شبزندهدار
دور دوم جایزه جهانی شهید صدر دو سالانه برگزار میشود
از کتاب درسگفتارهای شبکه ملکیت در اسلام رونمایی شد