https://dl.mbsadr.ir/multimedia/pic/sokhannegasht/hobe%20khoda/1.png
https://dl.mbsadr.ir/multimedia/pic/sokhannegasht/hobe%20khoda/2.png
https://dl.mbsadr.ir/multimedia/pic/sokhannegasht/hobe%20khoda/3.png
https://dl.mbsadr.ir/multimedia/pic/sokhannegasht/hobe%20khoda/4.png
https://dl.mbsadr.ir/multimedia/pic/sokhannegasht/hobe%20khoda/5.png
تربیت اسلامی بر پایۀ ایثار و یاری مستضعفان
تربیت اسلامی بر پایۀ ایثار و یاری مستضعفان
تربيت اسلامى فرد در جامعۀ اسلامى بر اساس:
– احسان
– ايثار
– طرحِ منطقى جديد براى مبادله و متفاوت از منطق معامله مالى و مادى (كه در اصطلاح قرآنى تجارتى زوالناپذير است)
– تشويق مؤكد بر يارى مستضعفان
-قرض دادن به نيازمندان همراه با روح محبت و برادرى و بهخاطر پاداش و آمرزش گناهان [است].
تمامى اين موارد بستر معنوى و روانى بىنظيرى فراهم مىكند كه در فضاى خاص آن، انگيزههاى كار خير رشد مىكند و بسيارى از مردم، با علاقه و رغبت به اعطاى قرض خيرخواهانه اقدام میورزند.
اين، در جامعۀ اسلامى يک فرض آرمانى نيست، بلكه حقيقتى است كه نشانههاى متعددى براى آن وجود دارد و يكى از آنها صندوقهاى قرضالحسنه است كه قبل از برپايى حكومت اسلامى بهوجود آمد و بهدليل روحيۀ نيكوكارى و ايثارگرى توسعه يافت كه شمار زيادى از مردم را بر آن داشت تا با ميل خود بخشى از اموال خود را بدون چشمداشت سودى به ديگران قرض دهند.
📚 اسلام راهبر زندگی، ص٢۴۵-٢۴۶
دستهبندی مقالهها
آخرین مطالب
انتشار تقریر درس شهید صدر توسط آیتالله شیخ عیسی قاسم
آیین اختتامیه جایزه جهانی شهید صدر برگزار شد
چرا الگوهای وارداتی اقتصادی ناکارآمدند؟
تفسیر ترتیبی و موضوعی ارتباطی طولی دارند
برتری تفسیر موضوعی شهید صدر از پارادایمهای جهانی
تفسیر موضوعی شهید صدر پاسخگوی سؤالات روز جامعه