کنفرانس ملی زن در فرهنگ اسلامی برگزار شد

کنفرانس ملی «زن در فرهنگ اسلامی» با محوریت اندیشه و آثار شهیده بنت‌الهدی صدر در منطقۀ شمال پاکستان، توسط پژوهشگاه تخصصی شهید صدر با همکاری جامعة الزهرا سکردو برگزار شد.

در این کنفرانس شخصیت‌های حوزوی، دانشگاهی، اصحاب رسانه، محققان، مقاله‌نویسان، اساتید و طلاب خواهر جامعة الزهرا شرکت کردند.

در این همایش مجلۀ تخصصی گوهر نایاب رونمایی و به شرکت‌کنندگان اھدا شد. مجله گوهر نایاب دربارہ شخصیت، افکار و زندگی شهیدہ آمنه (بنت‌الہدی) صدر است که به کوشش بخش اردوی پژوهشگاه شهید صدر منتشر شد. در این مجله مقالات، مصاحبه‌ها و اشعاری  از سوی خواهران پژوهشگر  آمده است که بیش از ٢۵ مقاله و مصاحبه را در بر دارد.

جناب آقای سکندر علی بہشتی مسئول بخش زبان اردوی پژوهشگاه شهید صدر در کنفرانس ملی زن در فرهنگ اسلامی گفت:

یکی از مسایل زنان منطقه بحران الگوی مناسب است. با توجه به این نیاز، به تدوین مجلۀ گوهر نایاب دربارہ شہیدہ بنت‌الهدی اقدام کردیم، و با فراخوانی از بانوان تحصیل‌کردہ و اهل اندیشه و قلم دعوت کردیم که آثار و مقالاتشان دربارہ بنت‌الهدی را برای پژوهشگاه ارسال کنند. خوشبختانه بیش از ٢۵ مقاله و مصاحبه به زبان  اردو از پاکستان و هند و ایران وصول گردید و به‌صورت مجله چاپ و با حضور آقایان نذیر شگری، شیخ میثم جعفری، دکتر یقعوب بشوی و نثار حسین عاملی رونمایی شد.